10 technieken om de aandacht te houden
Als je de aandacht hebt van je potentiële klant, dan wil je die ook houden. Natuurlijk zijn er veel manieren om de aandacht van iemand te behouden. Ik heb 10 daarvan op een rijtje gezet en tips die je kan gebruiken om de conversie van je website te verbeteren.
(Tip: Kantel je telefoon om de tips goed te kunnen lezen)
1. Contrast effect
“We zien verschillen beter als we dingen kunnen vergelijken”
2. Focusing effect
“We kunnen maar aan een paar dingen aandacht besteden”
3. Front-Loading
“We krijgen graag de conclusie eerst”
4. Picture superiority effect
“We onthouden plaatjes beter dan tekst”
5. Drive Theory
6. Authority bias
“We vertrouwen dingen/mensen die er betrouwbaar uit zien”
7. Free-effect / Reciprocity
“We houden van dingen die gratis zijn”
8. Gaze cueing
“Als anderen ergens naar kijken, kijken we mee”
9. Limited time
“We vinden dingen die tijdelijk beschikbaar zijn waardevoller”
10. Scarcity
“We waarderen schaarse dingen meer”
Bekijk de 15 technieken om aandacht te krijgen >>
Meer over Mindweb
Mindweb is in 2016 opgericht door Robbert Huisman. Robbert is creatieve hands-on Internet Marketeer, met meer dan 10 jaar ervaring in het managen van grote online campagnes (> 1 miljoen bezoekers) en het optimaliseren van veel bezochte webpagina’s met gebruik van online persuasion. Robbert kent het optimalisatieproces van websites, mobiel en Social media na 12 jaar als zijn broekzak.