10 technieken om de aandacht te houden

aandacht houden website

10 technieken om de aandacht te houden

Als je de aandacht hebt van je potentiële klant, dan wil je die ook houden. Natuurlijk zijn er veel manieren om de aandacht van iemand te behouden. Ik heb 10 daarvan op een rijtje gezet en tips die je kan gebruiken om de conversie van je website te verbeteren.

(Tip: Kantel je telefoon om de tips goed te kunnen lezen)

1. Contrast effect


“We zien verschillen beter als we dingen kunnen vergelijken”


 We zien verschillen beter als we dingen kunnen vergelijken

 


2. Focusing effect


“We kunnen maar aan een paar dingen aandacht besteden”


 


 

 

3. Front-Loading


“We krijgen graag de conclusie eerst”


 

4. Picture superiority effect


“We onthouden plaatjes beter dan tekst”


We onthouden plaatjes beter dan tekst


 

 

5. Drive Theory


 “We streven ernaar om behoeftes te bevredigen”

 

6. Authority bias


“We vertrouwen dingen/mensen die er betrouwbaar uit zien”


 

 We vertrouwen dingen/mensen die er betrouwbaar uit zien

 

7. Free-effect / Reciprocity


“We houden van dingen die gratis zijn”


 We houden van gratis als het ook echt gratis is

 

8. Gaze cueing


“Als anderen ergens naar kijken, kijken we mee”


Als anderen ergens naar kijken, kijken we mee

 

9. Limited time


“We vinden dingen die tijdelijk beschikbaar zijn waardevoller”


 

We vinden dingen die tijdelijk beschikbaar zijn waardevoller

 

10. Scarcity


“We waarderen schaarse dingen meer”


We waarderen schaarse dingen meer

 

Bekijk de 15 technieken om aandacht te krijgen >>


Meer over Mindweb

Mindweb is in 2016 opgericht door Robbert Huisman. Robbert is creatieve hands-on Internet Marketeer, met meer dan 10 jaar ervaring in het managen van grote online campagnes (> 1 miljoen bezoekers) en het optimaliseren van veel bezochte webpagina’s met gebruik van online persuasion. Robbert kent het optimalisatieproces van websites, mobiel en Social media na 12 jaar als zijn broekzak.

[stat_counter icon_size=”32″ counter_title=”MEER DAN” counter_value=”200″ speed=”10″ el_class=”c100 p50″]

Wetenschappelijke theorieen

[stat_counter icon_size=”32″ counter_title=”MEER DAN” counter_value=”400″ speed=”10″ el_class=”c100 p50″]

Online testen bestudeerd

[stat_counter icon_size=”32″ counter_title=”MEER DAN” counter_value=”1000″ speed=”10″ el_class=”c100 p50″]

Verbeteringen

Help door te delen