25 technieken om aandacht te krijgen en te houden
Je wilt als bedrijf graag iets verkopen. Maar dat kan je pas doen als je eerst de aandacht hebt van je (potentiele) klant. En als je de aandacht hebt, moet je er ook nog voor zorgen dat je die aandacht vasthoudt totdat hij afrekent of een afspraak maakt. Ik heb 25 technieken op een rijtje gezet hoe je aandacht krijgt en vasthoudt.
(tip: kantel je telefoon om de tips goed te kunnen lezen)
Aandacht krijgen
1. Facial distraction
“We kijken het snelst naar gezichten”
2. Bizarness effect
“We onthouden rare dingen beter”
3. Appeal to novelty
“We vinden nieuwe dingen beter”
4. Attentional bias
“We besteden meer aandacht aan de dingen waar we al aan denken”
5. Anthropomorphism
“We vinden dingen en dieren die menselijke trekken hebben leuk”
6. Gaze placement
“We zien alleen de dingen in ons blikveld”
7. Perceptual incongruence
“We kijken naar onverwachtse dingen”
8. Von Restorff effect
“We besteden automatisch aandacht aan dingen die totaal anders zijn”
9. Visual cueing
“We volgen graag visuele aanwijzingen”
10. Zeigarnik effect
“We onthouden onafgemaakte- en onderbroken taken beter”
[/vc_column_text]
11. Empathy gap
“We onderschatten de kracht van gevoelens en emotie”
12. Fear Appeal
“We reageren op gevaar als het niet te veel of te weinig is”
13. Restraint bias
“We overschatten ons vermogen om verleiding te kunnen weerstaan”
14. Reference Pricing
“We houden van prijsverlagingen en kortingen”
15. Sexual Instinct
“We besteden instinctief aandacht aan elke vorm van sexualiteit”
Lees verder hoe je aandacht kan houden >
Meer over Mindweb
Mindweb is in 2016 opgericht door Robbert Huisman. Robbert is creatieve hands-on Internet Marketeer, met meer dan 10 jaar ervaring in het managen van grote online campagnes (> 1 miljoen bezoekers) en het optimaliseren van veel bezochte webpagina’s met gebruik van online persuasion. Robbert kent het optimalisatieproces van websites, mobiel en Social media na 12 jaar als zijn broekzak.